Näytetään tekstit, joissa on tunniste riimut. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste riimut. Näytä kaikki tekstit

perjantai 19. huhtikuuta 2013

Tyhjän päällä

Tänään kävin rtg:ssä ja lääkärissä hakemaan pistosta polveeni. Piristystä hain myös parturista, tukkani on taas ihanan lyhyt. Kotiin tultuani kävin enkeliheilurilla läpi ne kivet, joita minulla on, että mitä otan mukaani meditaatioon. Yleensä olen koristellut itseni kaikilla kivillä, mutta nyt heiluri ilmoitti poikittain heilumalla ne jotka hylättiin. Ja niinpä sitten tunnin verran kuuntelin ihanaa rauhoittavaa musiikkia ja makasin viltin alla lämpimässä. Koin ihan ihmeellisen leijuvan tunteen, mikään ei painanut mieltäni, mitään en ajatellut, tunnustelin vain olotilaani ja OLIN. Hetken tunsin, että sieluni on päästänyt kaiken vanhan irti, tunsin olevan tyhjä ja puhdas. Kunpa voisinkin säilyttää tuon tunteen mielessäni, enkä kasaisi itselleni murheita, joille minä en itse voi mitään. Yritän nyt illalla nukkumaan mennessä saada tuosta irtipäästämisen hyvästä olosta kiinni.

Sen jälkeen nostin itselleni enkelikortin, joka ilmoitti että on aika tehdä rohkeasti muutos elämässä. Enkelikortit eivät ole nyt tässä niin en sanasta sanaan muista sanomaa. Mutta tuossa oli se oleellinen.
Pitkään aikaan en ole riimuja nostanut, joten samaiseen asiaan tiedustelin riimujen tulkintaa. Yllätyin taas kuinka osuvaan ne kivet nostinkin. Jos nyt valaisen hieman taustaa, että minkälainen tilanteeni on tällä hetkellä niin pääsette kärryille tässä riimuissa ja enkelikorteissakin.
Jo jonkin aikaa olen ihmetellyt, kun olen jatkuvasti sillä tavalla kipeä polvinivelistä, etten pysty kauaa seisomaan työssäni. mielestäni minulle näytetään, etten ole sillä paikalla mihin kuulun. Olen myyjä ja jalkojen päällä kaiket päivät. Koko energiani menee siihen, että skarppaan itteäni hymyilemään ja jaksamaan koko päivän, niin ettei turhautumistani näkyisi ulospäin.  Minulla on joku tehtävä jossain muussa työssä, jossa pystyn kenties auttamaan toisella tavalla ihmisiä, mielenkiinnolla odotan mitä se on. Sen tiedän nyt varmasti että työnkuvani tulee muuttumaan, se ei voi jatkua näin.

No mennääs sitten nostamiini riimuihin. Ensimmäisenä tuli tämä

Läpimurto, Muodonmuutos, Päivä


Dagazin nostaminen merkitsee vaihteenvaihtoa tai läpimurtoa minän muuttumisprosessissa, asenteiden perinpohjaista tarkistamista - 180 asteen käännöstä. Jokaisessa elämässä tulee ainakin kerran hetki joka, jos siihen tartutaan, muuttaa tuon elämän kulun täysin. Ole siksi luottavaisella mielellä, vaikka tuo hetki vaatisi sinua hypåäämään tyhjin käsin tuntemattomaan. Jos Dagazia seuraa tyhjä riimu, muodonmuutos saattaa olla niin totaalinen että se enteilee kuolemaa, kaunista päätöstä tälle elämällesi.
Joskus tämä riimu osoittaa pitkän aikaansaannosten ja hyvinvoinnin kauden alkamisen. Pimeys on jäänyt taakse; päivä on valjennut. Kuitenkin, kuten aina, sinun on hyvä pitää varasi ettet heittäydy suin päin tulevaan etkä toimi huolettomasti uudessa tilanteessa. Muodonmuutoksen aika voi tuoda myötään runsain mitoin kovaa työtä. Tee työsi iloisella mielellä.

Päätin nostaa heti perään toisen riimun, ihan vain mielenkiinnosta mikä riimu seuraa Dagazia ja kuinka ollakaan - nostin tyhjän riimun.

Se mitä ei voi tietää
Odin-jumala


Tyhjä riimu.
Tyhjä on loppu, tyhjä on alku. Tämä on täydellisen luottamuksen riimu, joka näyttää sinulle yhden elähdyttävän hetken ajan kohtalosi hyvin läheltä, kohtalosi, joka yhä uudelleen nousee kuin feenikslintu menneen tuhkasta.

Tyhjä riimu voi ennustaa kuolemaa. Mutta se kuolema on yleensä symbolinen ja voi viitata mihin tahansa osaan tämän hetkisestä elämääsi. Minän kontrollin hellittäminen on äärimmäinen haaste hengen soturille. tässä se mitä ei voi tietää ilmoittaa sinulle, että se toimii sinun elämässäsi. Tyhjyydessä  ovat kaikki mahdollisuudet vähentymättöminä. Samalla kertaa raskaana ja tyhjänä se käsittää kaiken olevan, kaiken mikä voi tulla olevaksi.

Tyhjän riimun nostaminen tuo pintaan sisimmät pelkomme. Epäonnistunko? Tulenko hylätyksi? Otetaanko kaikki pois? Ja kuitenkin tuo tyhjyys pitää sisällään meidän korkeimman hyvämme, parhaimmat mahdollisuutemme ja hedelmällisimmät unelmamme.
Tämä riimu vaatii valmiutta ja sallivuutta, sillä kuinka voit kontrolloida sitä mikä ei ole vielä ottanut muotoa? Tämä riimu vaatii usein hurjaa rohkeutta, lähestulkoon hyppyä tyhjin käsin tuntemattomaan. Sen nostaminen on uskosi selvä testi.

Jossain mielessä tyhjä riimu edustaa karman polkua - kaiken tekemäsi summaa ja tämänhetkisen ja tulevan minäsi rajoja. Samalla tämä riimu opettaa että vanhat karman velat muuttuvat ja kehittyvät sinun muuttuessasi ja kehittyessäsi. Mikään ei ole ennalta määrättyä; mikään ei ole väistämätöntä. Ja jos todellakin on "asioita jotka jumalat pitävät salassa", sinun tulee vain muistaa, että se mikä merkitsee on tuntemattoman luova voima.
Tyhjän riimun nostaja, rohkeutta: tyhjyydestä nousevat elämääsi muutoksen voimat.

* * *
Minulla on tunne kuin olisin ns. tyhjän päällä, en yhtään tiedä mitä tuleman pitää, mutta tavallaan en piittaa siitä pätkääkään, jotenkin vain tiedän, että se minne minua ohjataan on oikea tie.
- Tässä olen enkelini, ottakaa minua kädestä ja viekää minne haluatte, tehän sen parhaiten tiedätte :).

Rakkaudella Maia




sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Yhteydenotto - Raido


Kysymykseni tänään oli sisäiselle riimuoppaalleni: Mitä minun tulisi tänään tietää?

Nostin kiven Raido - Yhteydenotto, Liitto, Jälleenyhdistyminen, Matka

Tässä riimussa on kysymys yhteydenotosta, kahden elementin, kahden puolen yhteensovittamisesta, ja siitä lopullisesta jälleenyhdistymisestä joka tapahtuu matkan lopussa, kun se mikä on ylhäältä ja se mikä on alhaalta yhtyvät yhdeksi mieleksi. Matka on sielun matka. Ja ylhäältä tuleva ja alhaalta tuleva lähestyvät toisiaan sisimmästä kumpuavasta tahdosta eivätkä olosuhteiden pakosta.
Yksinkertainen rukous sielun matkalle kuuluu:

Tahdon tahtoa sitä mitä Sinä tahdot.


Tämä rukous sopii melkein joka tilanteeseen ja on erityisen sopiva parantamiseen valmistauduttaessa. Raido  on yksi muodonmuutossarjan riimuista.

Sisäiset arvot ovat nyt tärkeitä ja sellaisina aikoina meidän tulee muistaa ettei meidän tarvitse olla täysin omien voimiemme varassa, vaan me voimme kysellä mikä on nyt oikeaa toimintaa. Kysy rukoilemalla, kysy omalta sisimmältäsi, ruumiisi vaistomaiselta tietämykseltä, korkeammalta minältäsi. Kun olet saanut varman vastauksen, voit läpäistä oman vastustuksesi antamalla oikean toiminnan virrata lävitsesi. Jos sinun ei ole määrä vielä tehdä aloitusta, tyydy odottamaan; odottaessasi raivaa esteitä tieltäsi. Kun vastustus on hälvennyt, ei tarvitse katua että on yrittänyt jotain väkisin.

Kuten aina, matka suuntautuu kohti itsen paranemista, itsen muuttumista ja liittoa Itsen, korkeamman minän kanssa. Kysymys ei ole mistään se vähäisemmästä kuin esteettömästä, täydellisestä liitosta. Mutta Taivaan ja Maan liittoa ei voi pakottaa. Pysy rajoissasi. Pysy kohtuudessa. Aineelliset edut eivät paina paljon itsen matkalla kohti Itseä.


Luota omaan prosessiisi - se on tämän riimun sanoman ydin. Luovu illuusioista. Pysy erilläsi samanmielisistä tovereistakin; joukon voima ei auta nyt, tätä osaa matkasta ei voi jakaa. Sisin tunne, spontaanisti ilmaistu, on vaatimuksena nyt. Raido rohkaisee sinua tekemään matkasi, etsimään etsimäsi - ja jos olet jo aloittanut, jatkamaan.


Minä olen matkani jo aloittanut ja se on vapauttava tunne - Tahdon tahtoa sitä mitä Sinä tahdot.

Rakkaudella Maia

keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Riimutulkinta


Nostin tänään kolme riimua keskittyen helmi- maaliskuulle. Mihin minun pitäisi keskittää ajatukseni ja mitä tietää.

Riimut luetaan oikealta vasemmalle.

Uusi tilanne       Toiminta      Tilanne nyt
                                                   3.                   2.                    1.

1. Kumppanuus Lahja
Tämän riimun nostaminen merkitsee, että liitto, yhdistyminen tai kumppanuus jossain muodossa on ajankohtainen. Varo kuitenkin ettet heittäydy päätä pahkaa tuohon liittoon. Sillä todellisen kumppanuuden voivat saavuttaa vain erilliset ja ehjät henkilöt, jotka säilyttävät erillisyytensä yhteen liittyessäänkin. Muista että annat taivaan tuulien tanssia välillänne.
tämä neuvo pätee kaikenlaisten kumppanuuksien solmimisessa. Erityisesti se on paikallaan silloin kun on kyse kumppanuudesta oman korkeamman minäsi, Itsen kanssa - tai tietoisen ja tiedostamattoman minäsi suhteissa, käyttääksemme joidenkuiden mieluummin käyttämiä termejä. Kaikkein parhaiten se pätee pyrittäessä yhteyteen jumalallisten voimien kanssa: Jumala antautuu suhteisiin aina tasa-arvoisuuden pohjalta. 
Gebolla, kumppanuuden riimulla ei ole käänteistä tulkintaa, sillä se merkitsee vapauden lahjaa, josta kaikki muut lahjat kumpuavat.

Oma tulkintani tälle riimulle: Pohdiskeluni reiki-kurssille menosta sen kuin vahvistuu. Se ei ole vain muoti-ilmiö, vaan tarkoin harkittu vuosien saatossa mieleeni iskostuen (kumppanuus korkeamman minäni kanssa). Säilytän myös erillisyyteni henkisyyteen kyseenalaistaen asioita, en päätäpahkaa uskoen, toisien sanoen taivaan tuulet tanssivat välissämme. Uskon että minulla on lahja.

2. Kasvu Jälleensyntyminen Koivu
Berkana on elämänprosessin riimu, yksi muutossarjan riimuista. Se edustaa voimia, jotka edistävät kasvua sekä konkreettisesti että kuvaannollisemmin. Kasvua saattaa tapahtua työhön liittyvissä asioissa, perheen sisällä, henkilön suhteessa korkeampaan minäänsä tai jumalalliseen. Tämä on "johonkin johtava" riimu, se johtaa kukoistukseen ja kypsymiseen.
Nyt olisi tunkeuduttava asioihin syvälle, huolellisesti paneutuen ja tietoisena. Berkana viittaa kehitykseen vaikuttaviin voimiin ja prosessiin jossa olennot ottavat uuden hahmonsa. Sen vaikutus on kaiken lempeästi läpäisevä.
Hajota ensin vastarinta ja tee sitten työ. Tätä varten sinun täytyy hallita itsesi ja pitää aivosi selkeinä. Motiiviesi käsillä olevassa hankkeessa tulee olla moitteettomat. Kaikki pimeät nurkkaukset on siivottava; se vaatii uutteruutta, joskus asiantuntija-apu on paikallaan. Muistathan, että vaatimattomuudella, kärsivällisyydellä, rehellisyydellä ja avuliaisuudella päästään pitkälle. Kun vastarinta on hajotettu ja se mikä on vaatinut korjausta korjattu ja yritys on selvästi lujalla pohjalla, seuraa kukoistuksen aika määrätietoisen ja rehellisen toiminnan myötä.

Oma tulkintani tälle riimulle: Muutosta ja kasvua on tapahtunut jo. Tutustun korkeampaan minääni ja jumalallisen läsnäoloon. Punnitsen tarkkaan mitä sanon, että pysyn rehellisyydessä ja olen saanut kiitosta avuliaisuudestani. Kärsivällisyyttä opin koko ajan, kun sisimmästäni kumpuaa opastusta niin enkelikorttien kuin riimujenkin yhteensopivuuden myötä. Olen kärsivällinen - kaikki tapahtuu oikeassa järjestyksessä ja oikeaan aikaan. Päätökseni johtaa johonkin - jo vuosia on haaveenani ollut auttaa ihmisiä "parantavilla käsillä" ja pitää kotonani tapaamisia samanhenkisten ihmisten kanssa, haaveeni on että siitä tulee leipätyöni. 

3. Rikkaudet Ravinto Karja

Fehu on täyttymyksen riimu: kunnianhimo tyydytetään, palkkiot saadaan, rakkaus kokee täyttymyksensä. Se lupaa myös ravitsemusta, kaikkein maallisimmasta pyhimpään ja jumalalliseen. Sillä jos vanha periaate "kuten ylhäällä siten alhaalla" pitää paikkansa, niin me olemme täällä myös Jumalaa ravitaksemme.
Tämä riimu kehottaa sinua tutkiskelemaan tarkoin voiton ja saavutusten merkitystä elämässäsi. Koeta päästä perille omaisuutta ja rikkauksiako sinä tarvitset ollaksesi tyytyväinen, vaiko ennemmin itsenäisyyttä ja tahdonvoiman kasvua.
Fehun toinen huolenaihe on jo saavutetun säilyttäminen. Se kehottaa valppauteen ja jatkuvaan huolenpitoon, etenkin onnettaren hymyillessä, sillä juuri silloin meillä on taipumus heittäytyä nauttimaan menestyksestämme mistään muusta piittaamatta. Nauti toki hyvästä onnestasi ja muista jakaa se muiden kanssa; hyvin ravitun itsen merkki on kyky ravita muita.

Oma tulkintani tälle riimulle: Saan kaiken mitä tarvitsen kun muistan että olemme täällä Jumalaa varten ja toisia auttaaksemme. Itsekkyydelle ei ole tilaa. Nautin saavuttamistani eduista kun muistan sen jakaa rakkaimpieni kanssa, en tarvitse suurta omaisuutta, vain sen mitä todella tarvitsen. Menestystä saa olla niin, että pystyn nauttimaan itseni kouluttautumisesta henkisyyden tiellä edelleen (enkelikurssit ja mitä nyt eteeni asetetaankin), matkat pyhille paikoille kuuluvat täyttymykseeni myös, sillä uskon, että niillä paikoilla koen asioita, jotka edistävät kehitystäni tällä tiellä mille olen lähtenyt. 
Olen siis kärsivällinen ja annan taivaan tuulien virrata itsessäni.

Kuinka yhteensopivat riimut ovatkaan enkelikorttien kanssa. Epäillyksille ei ole enää sijaa sydämessäni. Ja tässähän on nyt muistettava ensisijaisesti se, että omasta sisimmästäni kaikki tämä tieto  ja halu kumpuaa, enkelikortit ja riimukivet ovat välikappale selvittääkseni ajatuksiani, joita en osaa pukea sanoiksi muuten. Huomaan kyllä, että osaan tulkita "ominsanoin" mitä vastauksia saankaan.

Tästä on hyvä jatkaa - ihanaa enkelipäivää teille 
rakkaudella Maia

perjantai 25. tammikuuta 2013

Kohti valoa

Tästä ottamastani kuvasta voisin sanoa, että olen konkreettisesti matkalla kohti valoa ja iloa. 

 Jonkun aikaa olen pohdiskellut blogin perustamista ja tänään päätin ryhtyä toimeen.
Kirjoitan nimellä Maia, jonka valitsin Doreen Virtuen enkelikorteista siksi, koska sen sanoma puhuttelee minua juuri tällä hetkellä ja tähän elämäntarkoitukseeni sopien - janoan tietoa henkisyydestä, sen monimuotoisuudesta kaikkinensa. Seuraan tiiviisti muutamia enkeliblogeja, luen kirjallisuutta ja viimeisin ostokseni on Anu Wyskielin Matka enkelten maailmaan. Aivan ihanaa luettavaa ja kirjan mukana tulee levy enkelimeditaatio - se kohottaa minut joka kuuntelukerralla tilaan jossa on niin kevyt ja rauhaisa olla.

Muutama vuosi on mennyt lueskellessa ja asiat ovat ikään kuin jääneet "leijumaan", olen tiedostanut enkelit ja uskonut heidän olemassa oloonsa, mutta kuten sanoin - siihen se on jäänyt .Jotenkin nyt vaan on tullut aika katsoa ylöspäin kohti  valoa. 

Tämä kaunis taivaallinen haloilmiö
näyttäytyi minulle äskeisellä lomamatkalla
pohjoisessa, kuten tuo ensimmäinenkin
kuva - kiitin sydämestäni, että
sain nähdä kaunista luontoa.


Kiitän vähemmän miellyttäviä elämänkokemuksiani siitä, että olen löytänyt tämän tien, toistakymmentä vuotta sitten alkoi minun ensimmäiset kokemukeni henkisyydestä - silloin en ollut vielä valmis  olin peloissani mitä se toisi tullessaan, mutta siemen jäi itämään ja tässä ollaan nyt ilman pelkoa, vain iloa ja onnellisuutta elämän virrassa. Toki päiviini mahtuu välillä huoliakin, ne kohtaan väistelemättä ja teen parhaani selvitäkseni niistä.

Olen ottanut tavakseni kysyä enkeleiltä apua miten ratkaisen eteen tulleen tilanteen. Joskus käytän enkelikortteja tai riimuja. Ja kumma kyllä - miten osuvia ovatkaan niitten tulkinnat - käytin sitten kumpia hyvänsä.

Joskus kun olen allapäin ja epäilys hiipii sydämeeni, kysyn riimuilta - mitä minun tulee tietää nyt tilanteestani - saan selkeän vastauksen ja tiedän, että suuntani on oikea ja se avaa näkemään taas asiat oikealta kantilta.

Kasvuni alkuvaiheessa kävin selvänäkijällä/parantajalla ja hän kysyi minulta ensimmäiseksi kun astuin autosta ulos hänen tullessa minua rappusille vastaan - että : "Mitä sinä täällä teet? Sinä loistat niin vahvaa parantajan auraa itse, että et sinä minua tarvitse." Hämmästyin. Sitten hän opetti minulle käsilläparantamisen "tekniikkaa" ja sainkin välittää käsieni kautta parantavaa valoa äidilleni ja siskolleni, mutta kuten jo tuossa yllä kerroin - pelko astui sydämeeni ja käsillä parantaminen jäi.

Olen viritellyt itsessäni ajatusta lähteä reikikurssille ja katsotaan kuinka siinä käy. Kesälomani aikana viikonloppukurssi onnistuisi, jos siihen joku osuu kohdalle, ja niinhän se on, jos minun on tarkoitus oppia reikiä, niin kaikki loksahtaa paikalleen. Työ on alkanut jo - viestejä tulee kaiken aikaa uuden aloittamiseen ja kehoitus jättää vanha taakseen. NYT on aika ja minä tartun tähän hetkeen ja kiitän siitä universaalia maailmankaikkeutta.

Olette tervetulleita Enkeleiden matkassa-blogiini.
Rakkaudella Maia