torstai 28. helmikuuta 2013

Ikääntymisestä ja joogasta

Hyvin usein kuulee sanottavan, että kun olen sen ja sen ikäinen en voi tehdä sitä taikka tätä. Siihen syyllistyn itsekin, mutta ajatuksia on muutettava ja tämä kanavointi antaa potkua uusille ajatusmalleille.

Uusista ajatusmalleista puheenollen, muutama kuukausi on mennyt ja olen päässyt eroon kahvista. Ensin jätin päiväkahvit ja ns. kyläkahvit, join vain aamuisin ja nyt en edes sitä. No ehkä kerran kuukaudessa nautin kupillisen hyvää kahvia leivonnaisen kera ja se maistuu todella hyvältä.

 Nyt on pähkäilyvaiheessa ruokailutapojen muuttaminen, sitä olen työstänyt mielessäni jo parisen kuukautta, vielä en ole valmis siihen. Yhä enemmän kasviksia ja hedelmiä listalle, toisin sanoen raakaravintoa. Terveellistä ruokaa meillä kyllä syödään, mieheni nimittäin harrastaa trialthonia, joten senkin tähden ruuan on oltava muuta kuin einestä.
 Mutta pikkuhiljaa muutoksia tulee, päivittäiseen joogaamiseen olen lisännyt kolmannenkin joogan. Helppoja, virkistäviä ja notkistavia liikkeitä. Sen tunnen jo esim. niskaa kääntäessä - enää ei narise eikä tunnu kipeältä ja niska kääntyy paljon pidemmälle kuin ennen. Sivupalkissa harjoittamani joogat.

Valoa päiväänne rakkaudella Maia!


IKÄÄNTYMISPROSESSI EI OLE VÄLTTÄMÄTÖN

Crimi: Ikääntymisprosessi ei ole välttämätön


Enkelioppaita kanavoinut Taryn Crimi ( angelicguides.wordpress.com)
29.11.2012
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Tänään haluaisimme keskittää huomionne ikääntymisprosessiin. Siihen liittyy monia syvään juurtuneita uskomuksia ja haluaisimme valaista vähän aihetta. Maailmassanne on monia, jotka uskovat, että ikääntyminen on vääjäämätöntä, että se on taattu ja itsestään selvä asia. Haluaisimme kuitenkin informoida teille, ettei tilanne ole itse asiassa näin.

Nimittäin ihmiskeho tarkoitettiin uudistumaan jatkuvasti eikä sen ollut siksi koskaan tarkoitus rapistua. Tämä uskomus ja ymmärrys on kuitenkin kauan sitten kadotettu Lemurian ja Atlantiksen sivilisaation tuhoutumisen myötä. Ihmiskeho korjaantuu ja uudistuu edelleen sairauksista, kuitenkin uskomuksenne määräävät aina sen, mitä koette. On monia, jotka etsivät vastalääkettä ikääntymisprosessiin, koskaan todellisuudessa oivaltamatta, ettei sitä voi löytää pullosta tai pilleristä - sen voi löytää sisältä. Haluaisimme auttaa teitä ymmärtämään tätä paremmin.

Tiesittekö, että generoitte täysin uuden fyysisen kehon joka 10. vuosi? Ne solut jotka muodostivat luunne, lihaksenne, elimenne ja kudoksenne 10 vuotta sitten, on kaikki korvattu. Miksi ihmiskeho silti ikääntyy? Koska uskomuksenne sanovat niin tapahtuvan. Otetaanpa yksinkertaiseksi esimerkiksi arpi, mikä teillä on ollut niin kauan, kuin voitte muistaa. Solut uudistuvat jatkuvasti ja lopulta ne kaikki on korvattu, miksi ihmisillä silti on arpia? Siksi että jatkatte niiden luomista! Uskomuksenne sanovat, että teillä on arpi tietystä tapahtumasta lapsena. Uusia soluja luodaan muodostamaan tuo arpi. Tietäkää, että on täysin vallassanne luoda soluja, joissa ei ole tätä muodostelmaa - päätös riippuu aina täysin teistä.

Sekä Atlantiksen että Lemurian sivilisaatio tiesi hyvin, että keho oli tarkoitettu kestämään erittäin pitkään. Elinkaari oli noin 500 vuotta, ennen kuin keho alkoi rappeutua. Heidän kehonsa oli rakennettu samalla tavalla kuin teidän, heillä ei kuitenkaan ollut sitä uskomusta, että keho vanhenee. Sanoisimme, että tällä hetkellä terveen ihmisen keskimääräinen elinkaari on noin 75 vuotta. Tämä on huomattavasti pidempi kuin vain muutama sata vuotta sitten planeetallanne, se on kuitenkin kaukana useista sadoista vuosista.

Myös kollektiiviuskomuksenne siitä muuttuu, miten kauan ihmisen "pitäisi" elää. Nyt teistä on hyväksyttävää elää tuplasti se, mitä ihminen eli muutama sata vuotta sitten, ja elinkaarenne pitenee jokaisen uuden sukupolven myötä. Monet väittävät, että teknologia ja terveydenhuolto sallivat nyt ihmisen elää pidempään. Kerromme kuitenkin teille, että muuttuneet havaintotapanne ja uskomuksenne ovat sallineet sellaisen teknologian ja terveydenhuollon luomisen.

Maailmassanne tulee aika, jolloin te ette enää vanhene. Sanoisimme tällä erää, että useammat ja useammat teistä elävät paljon pidempään kuin ihmiset tallennetussa historiassanne. Eläminen 150-vuotiaaksi on normi melko lähitulevaisuudessa. Nyt teknologia ja tiede jatkavat yhteistyötä ikääntymisprosessin hidastamiseksi. Tietäkää kuitenkin, että kollektiivinen uskomusjärjestelmä työntää näitä tieteellisiä edistysaskelia - ei toisinpäin. Tietäkää, että tulee varmasti aika, jolloin pystytte itse estämään vanhenemisprosessin pelkästään omilla uskomuksillanne.

Ihmettelette varmaan, miksi ihmisen pitäisi kuolla ollenkaan, jos keho jatkuvasti uudistuu. Tämä on upea kysymys ja sanoisimme, että sen tarkoitus on antaa teidän "nollata", poistua tästä todellisuudesta ja reinkarnoitua toiseen kokemukseen eri järjestelyn kera, mikä antaa uusia haasteita, uusia kokemuksia ja uusia suhteita.

Tietäkää, että korkeammissa ulottuvuuksissa emme ole ainoastaan ikääntymättä, vaan emme koe myöskään kuolemaa niin kuin te täällä kolmannessa ja neljännessä ulottuvuudessa. Fyysisen kehon kuolemisen sijasta poistamme vain fokuksemme tai energiamme tuosta todellisuudesta, sitten kun olemme käyneet läpi kaiken, mitä haluamme kokea. Vaihdamme vain fokuksemme yhteen monista muista todellisuuksista, joiden osa olemme.

Emme näe kuolemaa surullisena tapahtumana korkeammassa ulottuvuudessa, vaan silloin on tavanomaista juhlia. Tämä voi kuulostaa oudolta täällä matalammissa ulottuvuuksissa oleville, koska tunnette suurta surua havaitusta menetyksestä. Kuitenkin ollessasi korkeammissa ulottuvuuksissa tiedät, ettet ole koskaan ilman yhteyttä toisiin olentoihin. Olet vapaa yhdistymään niiden kanssa aina, kun haluat. Sanoisimme, että se on samanlaista kuin teidän näkemyksenne collegesta valmistumiseen. Opiskelija on oppinut kaiken, mihin hän on ryhtynyt tuolla opintoalueella, ja nyt hän on valmis uuteen kokemukseen. Juhlitte tuon opiskelijan saavutuksia, ettekä sure menetystä, koska tiedätte, että hän on suorittanut suuren tehtävän ja valmis seuraavaan osaan elämässään. Vain se ettei hän ole enää collegessa, ei merkitse, että hän lakkaa olemasta. Tämä on hyvin samanlaista, kuin oma tapamme nähdä kuolema.

Miten siis voitte muuttaa uskomuksianne ikääntymisestä? No, hyvin yksinkertaisesti ilmaistuna: odottakaa, että te ette ikäänny. Ei ole mitään syytä, miksi pitäisi. Hymyilemme, koska ihmisillä on taipumus tehdä paljon monimutkaisempia monista asioista, mitkä ovat todellisuudessa hyvin yksinkertaisia omasta perspektiivistämme. Käsitämme kuitenkin, miten valtavaa tietoisuushyppäystä vaatisi lopettaa ikääntyminen maailmassanne yhdessä yössä. Ehdottaisimme kuitenkin, että alatte tarkastella omia uskomuksianne ikääntymisestä.

Katselkaa ympärillenne ja näette monia samanikäisiä ihmisiä ja jotkut näyttävät paljon nuoremmilta ja toiset paljon vanhemmilta. Miksi näin on? Heidän uskomuksensa määräävät, miten he kokevat ikääntymisen. Jotkut vanhenevat hyvin sujuvasti, kokematta koskaan tiedollisten kykyjen heikentymistä, kun taas toiset kokevat merkkejä vanhenemisesta jo kauan ennen, kuin heitä pidettäisiin vanhana. Tiede oppii lopulta, että vanhenemisella ei ole mitään tekemistä geneettisen perimän tai solujen vääjäämättömän rappeutumisen kanssa, vaan mielen odotusten.

Mitä ovat uskomuksenne vanhenemisesta? Haluatteko muuttaa niitä? Miten vanha olette, kun odotatte kokevanne ikääntymisoireita? Odotatteko saavanne ryppyjä vanhetessanne? Odotatteko, että teillä on harmaat hiukset ja kuljette kepin kanssa? Vai odotatteko, että teistä tuntuu pirteältä ja olette täynnä nuoruutenne energiaa? Tietäkää, ettei uskomuksianne voi koskaan pitää salassa - ne näkyvät aina kasvoiltanne kaikille. Miten kauan odotatte olevanne nuori?

Toivomme, että tämä viesti on jollain tapaa palvellut teitä.

Rakkaudessa ja valossa, olemme Enkelioppaitanne.

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää edelleen.
Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.

maanantai 25. helmikuuta 2013

Uneni

Näin unta - olin sokea. Täysin mustaa silmieni edessä. Olin kauhuissani, peloissani. Niin yksin ja suljettu kaiken ulkopuolelle - tai sisään itseeni. Ihan kummin vaan. Unet ovat niin merkillisiä, että niissä aika-käsite hämärtyy. Nytkin seuraavaksi koin näkeväni sumean sinen läpi maailmani. Mielestäni aikaa oli kulunut jonkun verran, olin jo tottunut sokeuteeni ja tavallaan hyväksynytkin sen - kunnes; Uneeni tuli todellisuudesta tieto, koin nimittäin ihan oikeassa elämämässä hetken, jolloin näköni meni aivan pirstaleiksi, kuin särkynyt peili ja se oli todella pelottavaa. Sitä kesti todellisessa elämässäni vain vähän aikaa ja mieheni lähti viemään minua sairaalaan. Mitään vakavaa ei kuitenkaan ollut kyseessä, unessa tiedostin siis tämän ja aloin taistelemaan "sokeuttani" vastaan. Päätin mennä lääkärille ja vaatia, että jotain tehtäisiin, sekä kertoa tapahtumasta, jossa näköni pirstaloitui. Uskoin, että voin tehdä asialle jotain. Ja kuinka huimaa - näköni palautui - kaikki näytti niin selkeältä - kauniit värit ja vahvat. Sitä iloa ja riemun ja kiitollisuuden tunnetta kun sain näköni takaisin.

Heräsin ja olin tosi onnellinen että se oli uni, mutta seuraavana päivänä aloin miettimään uneani syvemmin, että mistä se oikein voisi juontua. Mietin elämäni kulkua ja tapahtumia - koin ihan ihmeellisen "näkemisen":

Olin aiemmin kulkenut "sokeana" tiedostamatta maailmankaikkeuden ihanasta henkisyydestä. Kuljin pinnallisena ja aiheuttaen mielipahaa läheisilleni, luullen että tämä on minun elämääni ja näin voin tehdä, kunnes minun oli haettava apua psykologisesta vyöhyketarapiasta, jossa alkoivat kanavat aueta. Pikkuhiljaa tietoisuuteeni tuli henkisyysmomentteja - sen sinisen usvan takaa - käsitin, etten voi jatkaa sen hetkistä elämääni eteenpäin, vaan suunnan on muututtuava. Kesti kuitenkin vuosikymmen ennen kuin olen nyt tässä - olen saanut näköni takaisin - kaikki on kirkasta, puhdasta ja NIIN kauniin väristä, olen kiitollinen joka ikisestä henkäyksestäni, jokaisesta kokemastani oivalluksesta ja onnenhetkestä tai vähemmän onnekkaasta (kipuja kehossani esiintyy aika ajoin), mutta kun tunnen kipua niin koen eläväni vahvasti.

Tästä unesta nyt voisin sanoa oivaltaneeni sen, että pitää MUISTAA olla KIITOLLINEN. Kiittää kaikesta mitä minulla on nyt, muistaa kokea ILOA, sillä elämässäni on paljon ilon aiheita.
 Pohdiskelin myös sitä, että oikeasti aikaa ei ole, se on vain meidän ihmisten keksimä juttu, että voimme tehdä sitä ja tätä. Itse olen huomannut ajan olemattomuuden silloin kun en katso kelloa ja tarkista milloin esim. mikäkin ohjelma alkaa, milloin on ruuanlaittoaika - kun unohdan kellon saan ihmetellä tämän tästä, että vasta noin vähänkö se on - ihanaa aika on pysähtynyt ja olen kiitollinen että sitä riittää.


Kiitos, kiitos, kiitos.

Kiitollisuudella Maia

sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Yhteydenotto - Raido


Kysymykseni tänään oli sisäiselle riimuoppaalleni: Mitä minun tulisi tänään tietää?

Nostin kiven Raido - Yhteydenotto, Liitto, Jälleenyhdistyminen, Matka

Tässä riimussa on kysymys yhteydenotosta, kahden elementin, kahden puolen yhteensovittamisesta, ja siitä lopullisesta jälleenyhdistymisestä joka tapahtuu matkan lopussa, kun se mikä on ylhäältä ja se mikä on alhaalta yhtyvät yhdeksi mieleksi. Matka on sielun matka. Ja ylhäältä tuleva ja alhaalta tuleva lähestyvät toisiaan sisimmästä kumpuavasta tahdosta eivätkä olosuhteiden pakosta.
Yksinkertainen rukous sielun matkalle kuuluu:

Tahdon tahtoa sitä mitä Sinä tahdot.


Tämä rukous sopii melkein joka tilanteeseen ja on erityisen sopiva parantamiseen valmistauduttaessa. Raido  on yksi muodonmuutossarjan riimuista.

Sisäiset arvot ovat nyt tärkeitä ja sellaisina aikoina meidän tulee muistaa ettei meidän tarvitse olla täysin omien voimiemme varassa, vaan me voimme kysellä mikä on nyt oikeaa toimintaa. Kysy rukoilemalla, kysy omalta sisimmältäsi, ruumiisi vaistomaiselta tietämykseltä, korkeammalta minältäsi. Kun olet saanut varman vastauksen, voit läpäistä oman vastustuksesi antamalla oikean toiminnan virrata lävitsesi. Jos sinun ei ole määrä vielä tehdä aloitusta, tyydy odottamaan; odottaessasi raivaa esteitä tieltäsi. Kun vastustus on hälvennyt, ei tarvitse katua että on yrittänyt jotain väkisin.

Kuten aina, matka suuntautuu kohti itsen paranemista, itsen muuttumista ja liittoa Itsen, korkeamman minän kanssa. Kysymys ei ole mistään se vähäisemmästä kuin esteettömästä, täydellisestä liitosta. Mutta Taivaan ja Maan liittoa ei voi pakottaa. Pysy rajoissasi. Pysy kohtuudessa. Aineelliset edut eivät paina paljon itsen matkalla kohti Itseä.


Luota omaan prosessiisi - se on tämän riimun sanoman ydin. Luovu illuusioista. Pysy erilläsi samanmielisistä tovereistakin; joukon voima ei auta nyt, tätä osaa matkasta ei voi jakaa. Sisin tunne, spontaanisti ilmaistu, on vaatimuksena nyt. Raido rohkaisee sinua tekemään matkasi, etsimään etsimäsi - ja jos olet jo aloittanut, jatkamaan.


Minä olen matkani jo aloittanut ja se on vapauttava tunne - Tahdon tahtoa sitä mitä Sinä tahdot.

Rakkaudella Maia

perjantai 22. helmikuuta 2013

Heijastuksia


Mielenrauhaa

Pysy tyynenä ja kysy ohjeita Jumalallisesta universaalista maailmankaikkeudesta, se heijastaa kirkkaana vastaukset ajatukseesi.

Mielenrauhaa viikonloppuunne rakkaudella Maia

keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Pieniä ihmeitä

Harmittelin tässä taannoin sitä, etten saanut järjestettyä tiettyä viikonloppua reikikurssille työvuorojen takia, mutta kuinka ollakaan. Reikikurssi järjestyy ja mikä vielä mahtavampaa - huomasin uuden työvuorolistan saatuani, että  tuo pyytämäni viikonloppu on  vapaata ja huomasin "sattumalta", että kotipaikkakunnallani järjestetään aromaterapiaa-kotona kurssi - LOISTAVAA.

Kävin kysymässä yhdestä liikkeestä kannettavaa cd-soitinta, mutta siellä ei ollut ja sitten äkkäsinkin heittää  enkeleille pyynnön saada edullisen kannettavan cd-soittimen iltameditaatiota varten sängyssäni loikoen ja niinhän tämäkin järjestyi. 29 eurolla se löytyi uintireissullani. MAHTAVAA.

Kaikki siis järjestyy aikanaan ja hyvässä järjestyksessä, elän ihmeellisiä aikoja. Tällä viikolla menen tapaamaan enkelihoitajaa uuden "enkeliystäväni" kanssa. Mitähän ihanaa siellä tapahtuu?


Saan kaiken minkä
tarvitsen.

Ihanaa aurinkoista päivää rakkaudella Maia

lauantai 16. helmikuuta 2013

Oivalluksia

Perjantaina huomasin, että kasvoni olivat muuttuneet, vasen poskipääni oli koholla ihan eri tavalla kuin oikea. Tutkailin jonkun aikaa ihmetellen moista, painelin ja sivelin ja kyllä se oli huomattavasti korkeampi kuin oikea. Ei tuntunut aralta eikä mitenkään kipeältä. Mieleeni tulikin Deepthin kirjoitus siitä, kun hänkin oli huomannut kasvojensa erilaisuuden silloin tällöin.
Minulla on jotenkin tuo vasen kehoni puoli kokenut "kohennuksia", nivelrikot, ihottuma-alueet ovat sijoittuneet myös sinne puolelle ja nyt poskipääni. Ajattelin tämän kaiken olevan jotakin puhdistusprosessia itsessäni ja sille antoikin vahvistusta Adonain blogissa oleva kanavointi, josta pätkä tässä ja kokonaisuudessaan kanavointi täällä.

Eilen illalla ennen tämän viestin nauhoittamista virityin katsomaan, mikä olisi yhtenä teemana edessä olevassa kuussa. Tavallisesti minulle annetaan sanoja ja käsitteitä ja minulle annettiin nytkin muutama tänä aamuna, jotka kerron hetken kuluttua, mutta eilen illalla minulle näytettiin kuva. Kuva oli siitä, että tämä on meille käännekohta - tammikuusta helmikuuhun, mutta tunnemme sen oikeastaan helmikuussa. Ennen tätä, muutaman viime vuoden ne energia-aallot joita olemme kokeneet ihmisinä, ovat olleet enemmän pystysuoria, kuin tulevat olemaan. Menemme nyt enemmän vaakasuoraan jaksoon. Selitetään.

Jos ajattelet pressopannua, mitä painetaan alaspäin ja se puristaa kaiken kahvin ja veden lasiin, niin olemme aiemmin kokeneet hyvin samanlaista painamista ylös ja alas (energeettisesti). Meistä on siis nopeasti työnnetty ja puristettu noita asioita läpi, jotka meidän tarvitsi puhdistaa tai muuttaa. Fyysinen terveystila ilmensi usein tätä, minkä vuoksi monet ihmiset ovat olleet sairaita pari viime kuukautta, koska se on yksi tapa puhdistaa tiheää ja vanhaa energiaa. 

Olemme kaikki vähän erilaisia. Joillakin meistä on taipumusta prosessoida enemmän tunteiden kautta, joillain fyysisemmin, joillain mielen kautta ja tavallisesti me kaikki prosessoimme kaikilla näillä tavoilla jossain määrin. 

Aika on toinen asia, josta olen ihmeissäni, joskus tuntuu, että sitä on vaikka kuinka paljon eikä se mene eteenpäin ollenkaan - kerkee tekemään vaikka mitä ja kelloa katsoessa huomaakin, että aikaa on mennyt vasta ihan vähän. Näitä ns. "pysähtyneitä" päiviä on ollut vain muutama. Eräs lauantai oli kyllä aika hauska, kun työpaikalla siitä puhuttiin ihan yleisesti, että mihin on aika kadonnut, kellot seisoo - päivä oli kiireinen ja yleensä silloin aika rientää lentämällä, mutta nyt se venyi ja venyi. Eikä ollut edes väsynyt olo niin kuin kiireisinä päivinä yleensä on. Olisin pistänyt sen omaan hitaaseen päivääni, jos ei niin moni olisi sitä puhunut ja ihmetellyt, - että yleensähän näin käy hiljaisina päivinä kun ei näy asiakkaita - eikä tällaisena kiireisenä päivänä. Mielenkiinnolla odotan lisää "pysähtyneitä" päiviä :)




Pysähtynyt aika kameran linssin läpi.

sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Vihreä parantaa



Ja vasta sitten, kun emme enää pelkää,
me alamme elää jokaisen
kokemuksemme, tuskallisen tai iloisen;
elää kiitollisena jokaisesta hetkestä, elää
täyttä elämää.

Dorothy Thompson (1894-1881)

Voimaannuttava kuva kesästä, vihreä parantaa, on hyvä muistaa kesän ihanat ihmeelliset hetket, lentävät mehiläiset, perhoset, luonto herää eloon ja antaa meille sadon.

Parantavaa vihreyttä tämän kuvan myötä.
Rakkaudella Maia