keskiviikko 26. kesäkuuta 2013

Uudet kiveni

Tänään kävin ostamassa juomakivet, eli vesilasiin laitettavat sopivan pienet kivet. Tunti meni kaupassa hiplatessa kiviä, tarkkaan katsoin mitkä kivet ovat tehtävään juuri oikeanlaiset muodoltaan ja väriltään minulle. Kivissä on niin monia eri sävyjä ja otin sellaisen joka miellytti ja puhutteli minua.

Juomakiveni 


Vasemmalla ylhäällä sodaliitti (sininen), kalsiitti ja ametisti. Alhaalla vasemmalla karneoli ja oikealla vuorikristalli.

Puhdistusseremonian tein kivilleni pyytäen enkeleitä, arkkienkeleitä, ylösnousseita mestareita ja puhtaan valon tuojia olemaan läsnä seremoniassani. Huuhtelin kivet vedellä, sitten laitoin mietoa saippualiuosta ja sen jälkeen taas huuhtelin. Sitten toivotin ne tervetulleeksi kiviperheeseeni ja vein ulos aurinkoenergiaa saamaan. Tein myös testin enkeliheilurilla mitaten kivien energiaa ennen ja jälkeen aurinkokylvyn. Oli muuten huikea ero heilurin pyörimisellä. Aurinkossa olon jälkeen heiluri pyöri isoa kaunista ympyrää. Kivien ollessa ulkona meditoin tunnin verran Dema Prevalin musiikin siivittämänä, odotan innolla cd:tä tulevaksi, tilasin sen sunnuntaina ja malttamattomana käyn postilaatikolla joko se on tullut, ei vielä. YouTubea käytän hyväksi sitä ennen.

Sen jälkeen hain kivet ulkoa ja annoin niille tehtävän olla juomakiveni.

Lapis lazuli
 Lapis lazulilla on monia hyviä ominaisuuksia, joista kirjoitan tuonne kivieni sivut osioon enemmän. On otsachakrakivi. Tässä yhden ominaisuuden mainitakseni - Tasapainoittaa jin- ja jang-energioita ja hoitaa sen myötä parisuhdett.

Sininen fluoriitti

Sinisen fluoriitin ostin ihan sen takia, että saan kurkkuchakrani aktivoitua, sitä olen yrittänyt jo useampaan kertaan ja heiluri heiluu epämääräisesti sinne tänne, joten tämä fluoriittikiveni auttaa sen avaamiseen varmasti. Minulla on myös korvavaivaa, joka aiheuttaa ikävän "hup, hup" äänen oikeassa korvassa ja jos sen antaa olla monen päivän ajan, tulee ihan epätodellinen olo ja alkaa pyörryttää. Viime syksynä kävin lääkärissä ja hän käsi kaatuilla puolelta toiselle sängyllä, että korvissa olevat kiteet lähtevät oikeaan asentoon. Kuulostaa hullulta mutta se on auttanut. Nyt olen hoitanut korviani reikillä ja tänään olikin sellainen päivä, ettei tullut sitä epämukavaa tunnetta olossa. Fluoriittikivi auttaa tähänkin. Kivieni sivuilla lisää tästäkin ihanuudesta. 

Perjantaina lähden Toivakkaan Väärälään enkelimeditaatioretriittiin ja olen niin täpinöissäni että. Siitäkin on mukava kirjoitella teille terveiset sitten kun palaan.

Kiitos kiitos kiitos, kivistäni sekä ihanasta Dema Prevalin musiikista, heille kaikille jotka ovat sen kuuntelun mahdollistaneet minulle ja monille muille!

Rakkaudella Maia

maanantai 24. kesäkuuta 2013

Enkeliparantaminen



Olen kokeillut Anu Shi Astan neuvoilla enkeliparantamista itseeni. Hiljennyn hetkeksi, kuuntelen sisintäni. Suojaan itseni. Hieron kämmeniä vastakkain, chakrat aktivoituvat niissä. Sen jälkeen kohotan kämmenet kohti taivasta ja pyydän kultaisia parantajaenkeleitä asettumaan käsiini ja olemaan läsnä hoidossa. Pyydän puhtainta korkeinta Jumalallista valoa myös. Tunnen aina otsachakrani ja kruunichakrani avautuvan. 

Sen jälkeen laitan kämmeneni esim. vatsalle, sydämen päälle jne. Tunnen voimakasta sykkivää energiaa käsissäni. Reikihoidossa myös kämmeneni kuumenevat todella kuumiksi ja antaessani reikihoitoa tiedän koska voin siirtää kädet seuraavaan kohtaan - kehoni läpi kulkee hyristys ja joskus jopa niin voimakkaana, että vähän keinauttaakin. Samalla kun annan reikiä toiselle saan parantavaa voimaa myös itselleni. Tässä enkelihoidossa on sama juttu, minulle annetaan merkki milloin voin siirtyä seuraavaan kohtaan. 

Kokeilepa miltä sinun kämmenissäsi tuntuu - sillä meissä jokaisessahan asuu pieni parantaja :)
Se pitää vain viritellä esille. Se on meidän syntymälahjamme, joka on unohtunut aikojen saatossa. 

Rakkaudella Maia

perjantai 21. kesäkuuta 2013

Unelmat todeksi NYT




Upea juhannuspäivä on alkanut. Aurinko paistaa ja linnut laulavat. Nyt voin nauttia aamuteeni rappusilla lämmössä ja lintujen laulua kuunnellen. Voiko ihanammin päivä enää alkaa.

Tämä juhannus onkin aivan erityinen, huikeita energioita - valon juhlaa ja täysikuu vielä lisäksi.

Tämä kosmisten voimien energia moninkertaistaa ajatukset ja teot - pienimmänkin. Olkaamme siis tarkkoja ajatuksiemme ja tekojen kanssa. On tärkeää keskittyä positiivisuuteen.

Universaali runsaudenportti on nyt auki, mikä mahdollisuus toteuttaa unelmansa. Kannattele positiivisia ajatuksia haluamaasi asiaan, kaikki on nyt mahdollista.

Ladataan Valoa ja Aurinkoenergiaa, unelmoidaan ennen niin mahdottomistakin asioista. Tehdään nyt uudenlaisia juhannustaikoja.

Mukavaa Juhannusta !

Rakkaudella Maia

maanantai 17. kesäkuuta 2013

Uni



Uudistumisesta ja puhdistumisesta kun on ollut nyt puhetta kanavoinneissa, niin unet ovat olleet minulle ilmeisesti sellainen puhdistautumisprosessi. Olen edennyt unissa tapaamieni ihmisten kohdalla jo hyvin kauas, niin kauas, etten todellakaan muistanut heitä olevan olemassakaan, ei minkäänlaista ajatusta, mutta kun aamulla herään ja muistan keitä unessani oli, yhdistän ne kyllä siihen miksi he minulle näytettiin.
Välillä on ollut jopa ihan karmaiseviakin unia, niin hirvittäviä että olen ollut vähän poissa tolaltani kun olen herännyt. Näitä unia en ole voinut yhdistää mihinkään elämäni varrella kokemaani asiaan, niin hirvittäviä ne ovat olleet.

Toissaöinen uneni oli kanssa semmonen että huh huh. Siinä oli kuolemanpelkoa, yksinolonpelkoa ja lopulta luovuttaminen kuoleman edessä. - siis menkäämme uneeni.

Siinä oli kyse suuresta vedenpaisumuksesta ja kovasta virrasta, sain itselleni veneen johon kiipesin ja virta alkoi viedä minua, mutta samalla pystyin kuitenkin sen kääntämään takaisin lähtökohtaa kohden, jossa joku tarvitsi minun apuani. Menin auttamaan häntä ja sen jälkeen olinkin jossain rakennuksessa hyvin korkealla ja minun täytyi astua hissiin, joka oikeastaan oli jonkunlainen alus, häivähdyksenomaisesti koin siihen astuessani, ettei tämä mikään hissi ole ja sen jälkeen se lähtikin kulkemaan köysirataa pitkin veden velloessa alapuolellani.

Yhtäkkiä huomasin hevosenkengän mallisen kohouman nousevan vedestä ja se nousi ylemmäs ja ylemmäs. Ajattelin, että minun on heti kerrottava tästä eteenpäin kun pääsen perille - siis mihin, en tiedä, enkä tiedä kenelle minun piti kertoa. Unessa tunne oli, että kyseessä on kauan kadoksissa ollut Atlas. Sen jälkeen olinkin uponnut puoleksi vellovaan veteen ja olin tosi peloissani, tunsin niin suurta yksinäisyyttä että se oikein riipaisi ja pelko siitä pitääkö "hissi" vettä. Minua ahdisti ja sydän jyskytti.(Minulla on ahtaanpaikan kammo oikeastikin ja se tunne on ihan hirvee kun se tulee eteen. Magneettikuvauksessa on kerran käynyt niin ja siinä oli tekeminen että pystyin olemaan sen 1/2 h siellä.)
 "Hissi" jatkoi vajoamistaan veteen ja upposi kokonaan. Unen mielettömin osuus tulee tässä - vastaani kellui ikään kuin koirankoppeja - ne olivat punaisia ja niissä oli valkoset räystäslaudoitukset - ne olivat täynnä kuolleita ihmisiä sikin sokin runneltuina, en uskaltanut katsoa - tai en halunnut katsoa tarkasti ja siinä vaiheessa annoin periksi hokien voi hyvä Jumala voi hyvä Jumala tällainenko on minun kuolemani ja siihen heräsin, kiitin oikeasti Jumalaa siitä, että olin omassa sängyssäni sydän hakaten rajusti. Pyysin enkeleiltä että he nukuttaisivat minut niin että saisin unohduksen vähäksi aikaa tälle hirvittävälle unelle. Nukuinkin sitten kellonsoittoon asti ja kiitin toistamiseen Luojaani, että saan herätä omassa sängyssä ja lähteä töihin. Oikein pujistatti se uni.

Tähän uneen ei ole minulla selitystä, herättikö tämä teissä minkäänlaisia ajatuksia?

Rakkaudella Maia

tiistai 11. kesäkuuta 2013

Reikin historiaa

Reikikurssista on nyt muutama viikko ja täytyy sanoa että se on täydentänyt henkistä polkuani aikalailla. Tässä reikin historiaa, josta kertoi reikiopettajamme.

Mikao Usuista, reikin kehittäjästä liikkuu monenlaisia kertomuksia, sekä suullisina että kirjallisena. Tämä on eräs kooste näistä kertomuksista.


Mikao Usui syntyi Japanissa 1865. Hänellä oli vaimo nimeltä Sadako ja kaksi lasta, poika nimeltään Fuji ja tytär Toshiko.

Usui johti perheensä yritystä, mutta liiketoiminnan vaihtelut saivat hänet miettimään elämän tarkoitusta ja mielekkyyttä. Usui aloitti pitkän, vuosia kestävän etsijän tien. Hän ryhtyi etsimään tietoa kokonaisvaltaisesta parantumisesta ja partantamisesta.

Usuii alkoi tutkia 1800 luvulla eri maissa ikivanhaa parantamista mm. Buddhan tekemiä hoitomuotoja. Hän opiskeli eri kieliä; sanskriittiä, kiinaa ja tiibvettiä löytääkseen viitteitä siitä kuinka kaikkiallista elämänenergiaa voidaan aktivoida ja ohjailla parantamiseen.

Lopulta Usui lähti pyhälle Kuraman vuorelle paastoamaan ja meditoimaan, jotta hän saavuttaisi elämän energian syvimmät salaisuudet.

Hän sai syvällisen oivalluksen tilan 21 päivän paastoamisen ja meditoimisen jälkeen ja häenelle avautui parantamisen ja energian kanavoinnin syvin oivallus. Hän sai tiedon reikin symboleista ja siitä kuinka tämä tieto siirretään energeettisesti eteenpäin.

Kokemuksen jälkeen Mikao Usui kiersi ympäri Japania opettamassa tätä uutta hoitomenetelmää, jota han kutsui reikiksi.
Vuoden 1921-luvun alussa Usui avasi ensimmäisen reikikoulun Tokiossa, myähemmin suuremman reikiklinikan Nakanossa.
Hän koulutti monia oppilaitaan reiki-opettajiksi ja nämä opettajat ja heidän seuraajansa pitävät edelleen Japanissa yllä sitä, mitä sanotaan itäiseksi reikilinjaksi.

Länsimaissa tunnetuin Usuin oppilas on meriupseeri Chujiro Hayashi, joka koulutti monia oppilaitaan opettajiksi mm. rouva Takatan.
Hawayo Takata oli se reiki-opettaja, jonka ansiosta reiki levisi länsimaihin ja tästä syystä häntä kutsuttiin suurmestariksi.

Länsimaissa tätä Hawayo Takatasta alkavaa linjaa kutsutaan yleisesti läntiseksi reikilinjaksi.

Eliunaikanaan Usui perusti reiki-yhdistyksen, jonka pääpaikka on edelleen Tokiossa.
Sensei Mikao Usui kuoli 62-vuotiaana 1926. Hän harjoitti ja opetti reikiä Japanissa elämänsä loppuun asti.
Mikao Usuille reiki oli kokonaisvaltainen itsensä kehittämisen tie. Hän on jättänyt maailmalle suuren lahjan ja hänen työnsä ansiosta reiki on olemassa.

***

Olen syvästi kiitollinen siitä, että olen saanut oppia tätä Mikao Usuin reikihoitoa. II-kurssille sitten seuraavaksi.

Rakkaudella Maia

sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Tarot tulkinta

Halusin kuulla mitä sanottavaa tarot-korteilla on minulle ja pyysin tulkinnan - tässä se on:

Sinulle nousee tähän uudenlainen vastuunotto elämääsi. Halu ottaa oma elämä haltuun niin työssä kuin kaikessa muussakin. Nimenomaan omilla ehdoillasi. Tuo masennusherkkyys johtunee siitä, että tiedostat sisimmässäsi olevan/tulevan muutoksen ja ikäänkuin valmistaudut siihen.
Miesenergian haltuunotto, oman sisäisen lapsen kunnioittaminen ovat tässä avaimia, miten saavutat parhaiten "oman juttusi". Näkisin että hieman liikaa feminiinistä energiaa sinullakin tällä hetkellä. Toisaalta se on paras keino kuunnella itseään. Tarvitset miesenergiaa, että saavutat päämääräsi. Vaikka se ei vielä ole näkyvissä, siihen auttaa intuitio ja naisenergia, sekä tuo sisäisen lapsen kuunteleminen. Et voi tehdä sellaista työtä, mikä ei "kuulu pirtaasi"

Olet uskollinen jo kerran valitulle maailmankuvalle, vaikka toiset sanoisivat mitä tahansa. Joudut hieman puolustusasemiin jonkin tahon kanssa tässä kohden. Pidät tiukasti kiinni omasta uskostasi ja siitä miten haluat elää jne..
Sinulla on myös tarve laajentaa omaa lähipiiriäsi kauemmaksi, tai löytää omaa laumaasi, mikä tuo esiin myös joitain reissuja kesääsi. Tämä avartaa jälleen itseäsi. Olet kuin avoin kirja, ja arjen suhteen hieman "levällään."

Jokin ns. vanhassa elämässäsi on ollut väärää toimintaa itsesi ja kehosi kannalta, siksi kehosi "huutaa" varoituksiaan sairastelemalla. Uudenlainen vastuunotto itsestäsi henkisyyden ja reikin myötä  poistaa sitä vanhaa kuonaa kehostasi/sielustasi ja voit vähän kerrallaan paremmin. Ole tässä kärsivällinen. Kyse voi olla esim. väärästä työpaikasta, ihmissuhteissa jokin suhde voi olla haitallinen itsesi kannalta jne.. Mieti tässä kohden mikä tökkii eniten. Yksi teema on  mielestäni kuitenkin työelämä. Olet kasvamassa ulos entisestä minästäsi ja kehosi poistaa moskaa  mitä kuului vanhaan minääsi. Näkisin että ajan kanssa tässä kesä- syys aikana saat vahvistusta työasioihin, ettei ne enää ravitse sieluasi mitenkään ja on pakko tehdä muutos.

Jokin muu leipätyö tässä nousee esiin, kuin ihmeiden kautta kesä- syksy linjalla. Ei ole ihan paras vaihtoehto, mutta kuitenkin uutta tuoreutta tässä, mikä saa sielusi jälleen laulamaan omaa lauluaan. Tämä takaa sen, että saat peruelämän toimimaan ja voit samalla alkaa rakentaa omaa juttuasi. Kurssituksia parikin tässä vuoden kuluessa, jotka avaavat enemmän tätä omaa yritystystäsi toimivammaksi. Se kuuluu elämänpolkuusi tässä kohden ja sen eteen kannattaa rakentaa. Kultainen tie on auki sinulle kun olet oikealla kohdalla polullasi, ja teet rakastamaasi asiaa työksesi. Kun uskallat avata elämäsi " Pandoran lippaan" tehdään sen tavoittamiseksi kaikki helpoksi, koska se on sinun juttusi <3

Kaikkea parasta elämääsi

Tunnistin itseni tekstistä vahvasti ja odotan mielenkiinnolla mitä kesä/syksy tuo tullessaan työn puitteissa. Minulle luvattiinkin jo unelma-aikaista työtä, siis 8-14 työaika ja viikonloput vapaat, mutta sitten sitä alettiinkin perumaan, saas nähdä mitä vielä tuleman pitää. Enkeleille on viestiä ja pyyntöä lähtenyt, että saisin päivätyön ja viikonloput vapaat, joten voisin osallistua kursseille joihin haluan eikä aina tarvitse inua vapaapäiviä. Sitä kohti mennään.

Rakkaudella Maia

torstai 6. kesäkuuta 2013

Meditointia riippumatossa

Minulle on tullut lempipaikakseni riippumattomme saunan terassilla. Lueskelen mielelläni siinä kuunnellen linnunlaulua, tosin naapurin naapurista kuuluu yhtäjaksoinen hau hau hau.....vuodesta toiseen se pikkupiski on samalla sävelellä haukahdellut, joskus se pikkuisen harmittaa, mutta yleensä olen siihen niin tottunut, että havahdun vasta kun mies tulee terassille ja sanoo harmistuneena koiran haukkumisesta. Niin ettei se vallan nyt ole linnunlaulua meditaatiomatkani :)

Maanantaina sain tilaamani kirjan Näin luot taivaan maan päälle - Anu Wyskielin kirjoittama. Aivan mahtavaa luettavaa ja siinä jonkun aikaa lukiessani päätin meditoida riippumatossa kiikkuen.
Aivan välittömästi tunsin kruunushakran ja otsashakran toiminnan. Magentan väri alkoi tulla näkökenttääni ja hetken päästä hahmottui konkkanokkainen intiaani sulka päässään, sitten saapui toinen - vähän pelottavan näköinen - hänellä oli sotamaalaus, sitten ympyrään tuli muutama lisää, näkyni ei ollut kuten tv:ssä - selkeä - vaan ne tulevat häivähdyksinä joka kerran. Tuli mielettömän hyvä tunne näystä, olisin tahtonut pysyä siinä kauemmin, mutta yleensä nämä menevät nopeasti ohi, ne ovat vain häivähdyksiä ja menevät pois. Mietin mitä sanomaa nämä inkkarimiehet minulle yrittivät välittää vai tulivatko vain moikkaamaan. Ehkä he tahtoivat sanoa, että jatka vain henkisellä polullasi - vielä me tapaamme.

Yritinkin ottaa intiaaneihin yhteyden seuraavana päivänä, mutta eivät olleet tavattavissa :), no joku toinen kerta sitten.

Lämmin sää on mahdollistanut meditoinnit ulkosalla ja koen ne hyvin voimaannuttavina. Odotan oikein kotiin pääsyä töistä, että pääsen irrottautumaan arjesta paikkaan, jossa on niin rakkaudellinen olotila.

Välillä mietin myös miksi ihmeessä tämä rakas maapallomme ei voi olla paikka, jossa asuisi ihmisiä jotka kunnioittaisivat toisiaan ja kaikkea elollista - luontoäitiä mm. Kunpa valtaapitävät osaisivat ajoissa lopettaa öljyn imemisen ja maaperästä varastamisen, ei ihme että tulee luonnonkatastrofeja, eihän äitimaa ehdi toipua yhtään kun jatkuvasti sitä ryövätään lyhytnäköisyydellä. Mitä valtavia määriä on öljyä pumpattu ja pumpataan yhä maasta, rahaa rahaa sitä vain pitäisi tahkota koko ajan lisää. Onneksi on paljon ihmisiä kautta maapallon, jotka ajattelevat rakkaudellisesti elämästään ja tuovat ja jakavat sitä valoa eteenpäin muille. Nyt uskalletaan jo puhua meditoinneista, selvänäköisyydestä ja kanavoinneista - sillä tällä tavalla muutkin havahtuvat tähän henkisyyteen. Yhä enenevässä määrin tämä yhdistää ihmisiä. Uskon tulevaisuuteen, jossa voidaan toteuttaa rakkaudellista kanssaelämistä tasapainoisessa ympäristössä.

Rakkaudentäyteisiä päiviä teille ystävät
Rakkaudella Maia